Haaluu...

My photo
i am mixed with jawa plus melayu and i am proud to be a daughter of my mummy jutawan aka Wak Roza..

Friday, October 15, 2010

manusia

i suka tersalah tafsir orang..tapi bile i da kenal orang tu betol2..i boley tau die cmne..setiap orang..laen2 cara die tengok orang..setiap orang.. laen die tafsir kan seseorang itu..setiap manusia ade kekurangan dan kesilapan..jangan kite amek kesempatan pada kekurangan dan kelebihan orang tu..


pandangan pertama selalu menipu kite..tapi pandangan tok kali yang seterus nye adalah pasti..manusai ni xboley di jangka..yang diluar jangkaan die pon boley buat..ade orang..da buat silap..die buat silap banyak kali..die x serik..

i xsuka orang bagi harapan kat i..benci tau tunggu2 ni..buat rugi je tunggu bende yang xpasti..bagitau awal2..kan senang..i pon xde buang masa i..

jadi orang pon..jangan bodoh sombong..kite da nasihat kan tapi xmo plak amek endah dengan nasihat tu..lagi mau teruskan..akhir nya memakan diri sendiri..kan da rugi..kite xleh nak ubah seseorang tu..melainkan die sendiri yang nak berubah..kehendak die sendiri..usaha die sendiri..baru la perubahan itu mendapat hasil nya..

xpayah berdendam..xkemana pon dendam tu..jadi manusia kite kene redha..ingat tuhan sentiasa..

p/s : hari ni mud nak bagi nasihat..huhu..i pon byk kesilapan..i tau i pon ade sakit hati org itu..im so sory..

0 comments: