Haaluu...

My photo
i am mixed with jawa plus melayu and i am proud to be a daughter of my mummy jutawan aka Wak Roza..

Wednesday, January 27, 2010

fish sup..

today..i masak sup ikan for lunch..ikan senangin..ye2 je i cek2 plastik yang mak i bawak dari market..ade x ikan merah yang selalu orang buat sup tu kan..xde..haish..i pon ape lagi..teros la koling2 my mummy..tanye mane ikan nye tu..beliau cakap la..ikan yang i nak tu xde..ikan yang beliau beli tu pon boley je buat sup..so..i pon start la memasak..lalala..dengan xmandi..xgosok gigi..i masak dengan selamba nye..lalalalala..

ni la ikan senangin itu..sebelom di buat sup..

ini hasil nye..dalam periuk..cukup rase..ikan tu tengah nak amek napas tu..

pastu..sup tu makan ngan nasi panas beserta sambal kicap..mummy i kate sambal kicap i berasap..sedap..abes tu..sup i camne plak..silent mode..????

my own view..cuti ni..i always bangun lambat la..huhu..selalu kene marah..hahaha..tapi semua keje beres ye..skill memasak i sudah mantap ye..hoho..yang paling best..i malas mandi..lol..

5 comments:

dotblogspotdotkom said...

walawey.... sodapnye makan panas2..... nih kira dah sejuk la sup tu ye..huhuhuhuh

ACIT said...
This comment has been removed by the author.
ACIT said...

kalo da sejuk..boley panas kan balik..betol x??

pak long said...

salam,,,
ikan senangin buat kari pun sedap jugak...tapi tak pernah lagi buat sup..nak try la nanti

ACIT said...

try2..jgn x try..